Mzunguu - Reisverslag uit Ilula, Tanzania van Angelique Mooij - WaarBenJij.nu Mzunguu - Reisverslag uit Ilula, Tanzania van Angelique Mooij - WaarBenJij.nu

Mzunguu

Blijf op de hoogte en volg Angelique

10 Maart 2014 | Tanzania, Ilula

Na een lange reis ben ik zaterdag om 16:00 aangekomen in Ilula, waar ik de komende weken zal verblijven. Acht uur heb ik in de busgezeten. Tamari kwam me ophalen en samen liepen we naar het weeshuis. Er zijn hier bijna geen taxi's wel DalaDala's. Onzettend veel zelfs! DalaDala's zijn kleine, oude bussen soms zonder deuren en ramen, volgepropt met mensen en rijden ontzettend gevaarlijk. Lopend naar het weeshuis roepen de kleine kinderen langs de weg Mzunguuuu. Tamari legt uit dat dat blanke betekend. Kort kreeg ik een rondleiding door het weeshuis. Me kamer kreeg ik te zien, de douche en de toiletten. Dat was even schikken want het toilet was niet meer dan een gat in de grond, douche kan alleen met koud water en soms is er zelfs geen water om te douchen. Na wat geslapen te hebben heette de meisjes van het weeshuis me welkom met zang en dans. Wat waren zij goed zeg! Helaas niet opgenomen omdat het als verrassing kwam maar zal ik zeker doen als de volgende vrijwilliger komt!

De tweede dag heb ik rustig aangedaan en de overige vrijwilligers leren kennen.

Vandaag heeft Enika mij een rondleiding gegeven bij alle projecten van het IOP. Hierover zal ik in mijn volgende blog meer schrijven. Het leukste vond ik de preschool. Dit is voor kinderen van 4 tot 6 jaar. De kinderen rende op me af Mzunguuu roepend. De kinderen wilde allemaal even opgetild worden je aanraken en wat aandacht krijgen. The elephant class, de vier jarige, stelde zich netjes voor in het Engels en zeiden allen dat ze zes jaar oud waren. Helemaal niet waar, maar dan voelen ze zich gewoon cool.

Morgen ga ik met Tamari mijn werkvergunning regelen in de stad Iringa en dan kan ik woensdag aan de slag....

  • 13 Maart 2014 - 07:40

    Vivian:

    Hoi Angelique,
    Wat fijn om iets van je te horen!
    Ik ben blij dat de reis goed verlopen is en nu kan het avontur echt gaan beginnen.
    Ik ben heel erg benieuwd naar de foto's, want het is voor mij echt moeilijk voor te stellen hoe het daar nu echt is! Ik hoop weer snel iets van je te horen en geniet ervan.
    Groetjes Vivian

  • 26 Maart 2014 - 09:16

    Anita Bartels:

    Hi Angelique,

    Hopelijk is alles goed daar!

    Zoals afgesproken zouden we vanuit het bedrijf nog een donatie doen. Moet ik gewoon de aanwijzingen volgen zoals ik die op de website van IOP kan vinden of ga jij nog iets toesturen?

    Ik hoor graag van je.

    Groetjes,
    Anita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Ilula

Angelique

Actief sinds 11 Feb. 2014
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 3951

Voorgaande reizen:

07 Maart 2014 - 12 April 2014

Tanzania

Landen bezocht: